Yaşam

Bir Uçağın Motoru Bir İnsanı Ne Kadar Uzaklıktan Çekebilir?

Geçtiğimiz günlerde bir adamın uçağın motoruna çekildiği haberiyle dünya sarsıldı. Bu Motorların hayal gücümüzün ötesinde yer çekimi güçleri var . Yani bir uçağın motoruna kapılmak ne yazık ki imkansız değil.

Eğer uçak kalkarken yakınımızda dursaydık, muhtemelen Bu çok vahim bir durum. Rekabet etmek zor olurdu. Peki bu nasıl ve hangi durumlarda gerçekleşebilir?

Uçak motorları, hareket halinde olmasalar bile, çalıştırıldıklarında çok fazla hava emerler.

Yukarıdaki görsel söz konusu haberi içermektedir. Jet motorları havayı çekmek için bir kompresör kullanır. Bu kompresörler yaklaşık olarak çalışır. 1,2 milyon ton hava çekme kapasitesine sahiptir Ve tahmin edebileceğimizden bile daha güçlü. Bu emiş gücü, motorlar rölantide çalışıyor olsa bile yetişkin bir insanı kaldırıp içeri çekmeye yetecek kadar etkili olabilir.

Uçak motorlarının emdiği nesneler bakım araçları, rampa ekipmanları, yiyecekler ve hatta kuşlar gecerli. Ancak böyle bir durumun ortaya çıkma ihtimali genel olarak güvenlik protokollerinin ve önlemlerinin ne kadar iyi takip edildiğine bağlıdır. Yani bu her an olan bir şey değil.

Bir uçağın motorunun çekim alanına girmek, sonucun iyi olacağı bir senaryo yaratmaz.

Dolayısıyla bu tür tehlikelerden korunmak için havalimanları ve benzeri yerlerde belirlenen güvenlik önlemlerine uymak hayati önem taşıyor. Grumman A-6 Davetsiz Misafir, ABD uçakları arasında bu felaketlerle en çok bilinenlerden biri; 737’ler, L-1011’ler ve DC-10’lar dünya çapındaki havayolları arasında eşit itibara sahiptir.

Böyle bir senaryoya baktığımızda bir insanın hayatta kalması mümkün görünmüyor, hayatta kalanlar ise güçlükle kurtarılırken bir uzvunu kaybediyor. Bir kişinin uçak motorunun içine çekilerek hayatta kalamamasının nedeni, Temel olarak jet motorunun çalışma prensiplerine dayanmaktadır.Bu nedenle uçak motoruna belirtilen mesafeden daha yakın durmak bu tehlikelere neden olabilir.

Peki bu sadık mola tam olarak nedir?

Uçağın motorundaki kanatlar her saniye dönmektedir. Motora 1,2 milyon ton havayı itmek için genellikle saniyede 1.000 ila 20.000 kez hızla dönerler. Bu bıçaklar keskin olmasa da yüksek yüzleri onları ölümcül kılmaya yetiyor. Yani bir insan bir uçak motorunun içine çekildiğinde başına gelecek ilk şey, bu bıçakların onu milyonlarca küçük kesiğe ayırmaya çalışması olacaktır.

Bu motorlardan uzak durmak için gereken güvenli mesafe, uçağın büyüklüğüne ve motor gücüne göre değişmektedir. Örneğin, bir Boeing 737-800 çift CFM International CFM56 motorla çalıştırıldığında minimum güvenilir aralık yaklaşık olarak 4,2 m olarak belirlenirken; Global 7000 uçağı çift GE Passport motoruyla çalıştırıldığında minimum güvenli menzil 1.67 molarak belirlenir.

Her uçağın kendine ait minimum mesafesi olduğundan, mesafeyi belirlemek için genel bir kural veya varsayım kullanmak zordur.

Bu bilgi genellikle uçağın bakım günlüğünde bulunur. Sivil havacılıkta minimum inanç boşluğu genellikle bir dizi koni ile belirlenir ve bu koniler Mesafenin yanlış değerlendirilmesini önlemek için görüntülenir.

Koniler ayrıca motor tarafından emilmelerini önlemek için minimum mesafede tutulur. biraz daha uzağa yerleştirildi, Böylece yanlışlıkla bu alana giren kişi herhangi bir sorun yaşamayacaktır. Ancak güvenliği sağlamak için her durumda konik alana girmekten kaçınılmalıdır.

Belirli bir durum veya havaalanı için bu güvenli aralığı belirleyen kesin kuralları öğrenmek için ilgili havaalanına veya havaalanına danışın. Hava taşıyıcısının talimatlarına başvurmak en iyisidir.Bu konuda spesifik ve güncel bilgiler, yerel düzenlemeler ve havacılık kuralları dikkate alınmalıdır.

Kaynaklar: Aero Corner, CBS Haberleri

Uçaklarla ilgili diğer içeriklerimiz:

dumlupinarhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu